ברביקור ביוטי
בובת הברבי, שמאז שהוצגה לראשונה בשנת 1959 ע"י חברת "מטאל" הפכה לסמל של אופנה, יופי ונשיות, ומעצבת נורמות ואידיאלים חברתיים. במהלך השנים הייתה לבובה האייקונית השפעה עוצמתית ושנויה במחלוקת על התרבות הפופולרית.
אחת ההשפעות הבולטות ביותר של בובת הברבי הייתה על עולם האופנה. סגנונות הסטייל של הבובות שיצאו בכל תקופה, החל מהבגדים, האקססוריז, האיפור והשיער שיקפו את הטרנדים האחרונים לאותה תקופה יחד עם תרגום לסגנון הייחודי של העולם של ברבי.
הנוכחות של ברבי בתעשיית האופנה גלשה לשיתופי פעולה עם מעצבים מפורסמים כאשר השילוב של ברבי בעולם האופנה חיזק עוד יותר את השפעתה ומעמדה כאייקון סטייל ומגוון המוצרים תחת המותג ברבי התרחב מעבר לבגדים, אקססוריז, מוצרים לבית ולמשרד ועוד.
הקאמבק של ברבי
בשנים האחרונות בובת הברבי האייקונית וסגנונה הבולט, חווים תחייה מחודשת בפופולריות והפכו לטרנד הכי צבעוני שיש שנראה בכל פינה.
תחילת הקאמבק של ברבי בשנים האחרונות משתלב עם גל הנוסטלגיה ששטף את התרבות הפופולרית כאשר הסגנון המובהק של ברבי הופיע מחדש כסמל נוסטלגי ומתכתב יחד עם הטרנדים העכשוויים באופנה. כמו כן שיתופי פעולה עם מעצבי על שנותנים לסגנון של ברבי פרשנות משלהם ובכך מגבירים את המודעות לסגנון והשפעתה של ברבי על האופנה ויוצרים בה עניין מחדש.
דבר נוסף שעורר את המודעות והביא קהל חדש ההיענות של חברת מאטל לדרישות החברתיות לייצוג מגוון רחב יותר של סוגי גוף, גווני עור ורקע תרבותי כך שהחיבור החדש של ברבי עם אידיאלי יופי מגוונים אפשר למגוון רחב יותר של אוכלוסיות להתחבר מחדש למותג. כל אלו יחד עם תרבות המשפיענים התחילו טרנד ויראלי והציגו מחדש את העולם הייחודי של ברבי לקהל חדש של דור הZ. הקאמבק של ברבי כסמל להעצמה עולה בקנה אחד עם הערכים המתפתחים של החברה המודרנית.
מאפייני הטרנד באיפור ואופנה :
ורוד ורוד ועוד ורוד
הצבע הורוד הוא לב ליבו של סגנון הברבי צבע שמעורר שמחה, ביטחון ותחושת נוסטלגיה של ילדות. גווני הורוד החל מורוד פסטלי רך ועד ורוד פוקסיה חזק, שולטים בסטייל האייקוני ובפלטת האיפור של ברבי ומוסיפים מגע צעיר, נשי ומתקתק לכל מראה.
מבריק, נוצץ ומטאלי
טרנד הברבי מחזיר את הניצוץ והנוצץ המשמח שמושך את העין ונותן עוד מגע של קסם.
המראות המבריקים נוצצים ומטאלים שניתן להוסיף עם נצנצים, צלליות מטאליות היילייטרים הולוגרפיים וגימורי שפתיים מתכתיים, נותנים את הגלאם הסופי בסטייל.
נוסטלגיה
טרנד הברבי הנוכחי שואב השראה מהעולם הנוסטלגי של בובות הברבי האייקוניות, ומעורר לחיים את הסגנון האייקוני, שהגדיר דורות, עם קריצה לאופנות הרטרו, הדפסי וינטג', צלליות מוגזמות וצבעוניות, איילינרים גרפיים שמאפיינים את סגנונות הבובה לאורך השנים והשתנות האופנה.
שמחת חיים
סגנון הברבי המתקתק כבר במבט הראשון משדר שמחת חיים ותמימות, שכל כך חסרה בחיי היומיום ואנשים כמהים אליה. הסגנון הצבעוני והמתוק, דרך שילוב אלמנטים וצבעוניים שמזכירים ילדות נשכחת ואווירה נוסטלגית, נותנים לחיי היומיום מגע של קסם, מסיחים את הדעת מדאגות היומיום. ומעודדים למצוא אושר ברגעים הקטנים ביותר.
תעוזה וביטוי עצמי
הקסם של סגנון הברבי, ששנים נקשר לשטחיות וילדותיות, מתעלה על סטריאוטיפ ובעידן החדש הוא סמל לכח וביטחון, ביוטי עצמי ואומנותי ולהראות את האני שלי מבלי להתבייש או להתנצל. מהיום מותר לנסות, להעז ולבלוט למרחקים. כל אחד יכול להביע את האינדיבידואליות והסגנון שלו ולעשות הכל.
סגנון האופנה של ברבי כולל אלגנטיות קלאסית, טרנדים שובבים, תשומת לב לאביזרים ויחד עם זאת ורסטיליות ואדפטציה לתקופה. אי אפשר להתעלם מההשפעה של ברבי על עולם האופנה והמיינסטרים. היכולת שלה להסתגל לזמנים משתנים תוך שמירה על הקסם הייחודי לה, חיזקה את מעמדה כאייקון אופנה אמיתי. ברבי ממשיכה לעורר אנשים בכל הגילאים לחקור את הבחירות האופנתיות שלהם ולאמץ את הסגנון האישי שלהם.
פורסם במגזין "יופי" גיליון מס' 57 אוגוסט 2023